سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

دوربین کانن Canon 5D Mark IV

کیفیت عکس مدل کانن 5D MK IV بسیار خوب است و به سختی می توان خطایی در آن پیدا کرد. باز با این حال رنج داینامیکی آن در این کلاس هنوز بهترین نمی باشد از طرفی عکاسی با فرمت Raw این اجازه را به کاربر می دهد دوربین کانن Canon 5D Mark IV که از تمام مزیت های تکنولوژی سنسور جدید دوربین کانن Canon 5D Mark IV بهره ببرد و نشان میدهد که این مدل چه پیشرفت خوبی در زمینه کاهش نویز سایه در نرخ ISO پایین کرده است و از طرفی همچنان فرمت JPEG آن نیز در رنگ ها رضایت کاربران در حد بسیار خوبی جلب کرده است.دوربین کانن Canon 5D Mark IV برای ضبط ویدئو FULL HD از تمام سطح حسگر استفاده می شود ولی در حالت 4K کراپ 1.64x از سطح حسگر استفاده می شود که برای زمینه هایی در مسافت دور استفاده می شود و همچنین در مدل کانن MARK IV دارای هدفون و جک میکروفون است، دوربین کانن Canon 5D Mark IV اما در ابزار ویدوئویی اش ابزاری برای Focus Peaking، Zebra Strips یا Flat Log  را ندارد.

دوربین کانن Canon 5D Mark IV از لحاظ ارگونومی به نمونه های پیشین خود شبیه است ولی بهبودهایی نیز در این مدل صورت گرفته و صفحه لمسی فوق العاده، که کانن در این مدل تعبیه کرده است کار را برای کاربران بسیار آسان و کار آمد دوربین کانن Canon 5D Mark IV و سریع نموده اما کنترل های دستی آن کمی محدود شده و این بدان معناست که ست کردن دستی با سلیقه کاربر برای نقطه نظر مورد نیاز خود سخت شده است.
دوربین کانن Canon 5D Mark IV در امر فیلم برداری قادر است با رزولوشن4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. لازم به اشاره است که یک دکمه تغییر حالت فوکوس خودکار در زیر جویستیک پشتی جای گرفته که راحتی و سرعت بیشتر هنگام تغییر دوربین کانن Canon 5D Mark IV وضعیت AF را به همراه دارد. دوربین کانن Canon 5D Mark IV از دو درگاه CompactFlash و SD بهره می‌برد که ظرفیت موجود برای ثبت عکس و رکورد ویدئوهای مختلف را افزایش می‌دهد.

دوربین کانن Canon 7D Mark II


دوربین کانن Canon 7D Mark II از لحاظ ابعاد با مدل قبلی یکسان است، ولی تغییراتی در چیدمان دکمه ها را تجربه کرده و حالا به غیر از یک کلید بقیه ی دکمه ها با مدل یکسانند.
 این در حالی است که وجود این قابلیت با اطلاعات حاصل از سنسور میترینگ RGB+IR، 150000 پیکسلی کار می کند و از طرفی آخرین ورژن از تشخیص و ردیابی هوشمند iTR را نیز با خود همانند 1D X به ارمغان دارد. البته دوربین کانن Canon 7D Mark II بیان کرده است که این شباهت عمدی است تا تجربه ی کار با تمامی مدلها مشابه یکدیگر باشند.دوربین کانن Canon 7D Mark II فیلمبرداری این دوربین نیز نسبت به مدل قبلی بهبود یافته و قابلیت فیلمبرداری 1080P با 60فرم بر ثانیه را دارد.
دوربین کانن 7D Mark II مجهز به سنسور CMOS 20 مگاپیکسلی است. که دارای دو پردازنده DIGIC 6 میباشد که وظیفه دارند در کمترین زمان ممکن عملیات فوکوس و پردازش تصویر را انجام دهند تا کاربر سوژه مورد نظر خود را از دست ندهد. دوربین کانن Canon 7D Mark IIماحصل استفاده از این پردازنده‌های پر توان هم چیزی جز توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 1080/60P نمیباشد.

استفاده از این سیستم بدین معنی است که وقتی آینه ی دوربین بالاست سنسور قادر است سوژه ها را هم از نظر جایگاه و هم عمق دنبال کند. نتیجه ی استفاده از این تکنولوژی فوکوس دقیقتر در حالت Live View یا در دوربین کانن Canon 7D Mark II هنگام فیلمبرداری است.
دوربین کانن Canon 7D Mark II، برای کاربران و عکاسان امروز، ماژول اتوفوکوس 65 نقطه ای که از نوع تمام Cross-Type است را ارائه می دهد.
کانن 7D MK II از یک صفحه نمایش ال سی دی 3 اینچی یا نسبت 3:2 و با رزولوشن 720×480 بهره می گیرد.این ال سی دی مجهز به تکنولوژی gapless است که انعکاس داخلی را کاهش می دهد تا کنتراست به حداکثر برسد.دوربین کانن Canon 7D Mark II البته کمبود صفحه ی لمسی به نوعی حس می شود، به خصوص اینکه میتوانست در هنگام فیلمبرداری بسیار کاربردی باشد.
طراحی سنسور اصلی دوربین کانن Canon 7D Mark II از نوع Dual Pixel AF است که پیش تر در کانن 70Dشاهد آن بودیم.

دوربین کانن Canon 5D Mark III

5D مارک III نسبت به مدل های پیشین خود پیشرفت و بهبود یافته است.این دوربین با ساختار کلی ، کنترل های خارجی و تنظیمات نوری شبیه به مدل فول فریم 7Dمی باشد.البته 7Dنسبت به دوربین کانن Canon 5D Mark III دارای ضعف هایی می باشد که در5D کاملا جبران شده است.اکنون بر روی دوربین کانن Canon 5D Mark III شاهد شیارهای دو قلو ی کارت حافظه برای کارت های حافظه SD و CF ، پیچ تنظیم LOCK EXPOSURE و دکمه ای بزرگ DEPTH OF FIELD PREVIEW می باشیم.
کانن 5D Mark III از لحاظ بدنه و ارگونومی برای کاربران بسیار راضی کننده می باشد و همچنین در حین کار با آن می توان کنترل های راحت تر و مستقیمی را داشت و از طرفی کیفیت متریال بدنه نیز بسیار عالی دوربین کانن Canon 5D Mark III می باشد.

بسیاری از مشخصات کلیدی 5D MARK III نسبت به مدل دوربین کانن Canon 5D Mark III به طور قابل ملاحظه ای ارتقاء یافته است.ویژگی هایی نظیر سنسورجدید تر، پردازنده ی DIGIC 5 که باعث شده حساسیت دوربین تا 25600 گستره یابد.و فناوری سنسور 8 کاناله دوربین کانن Canon 5D Mark III که عکاسی پیاپی با سرعت 6 فریم در ثانیه را مقدور می سازد.
همچنین وجود قابلیت Play Back در دوربین کانن Canon 5D Mark III این امکان را می دهد که کاربر آثار ثبت شده را مجدد نگاه کند و از همه جوانب مقایسه نماید و البته سیستم کنترل و مترینگ نور در آن به صورت 63 ناحیه ای است که از دقت و دوربین کانن Canon 5D Mark III وضوح بالایی برخوردار است.
همچنین طول عمر شاتر تا 15000 شات دوربین کانن Canon 5D Mark III ارتقاء یافته و عملکرد آرام تر و کم صدا تری را ارائه می دهد.از دیگر ویژگی های این دوربین نمایشگر 3 اینچی بهبود یافته آن می باشد و دارای پوشش شیشه ای مستحکمی دوربین کانن Canon 5D Mark III می باشد که در برابر ضربه و خراش بسیار مقاوم است و LCD آن کاملا ضد انعکاس می باشد. دوربین کانن Canon 5D Mark III البته فوکوس خودکار 61 نقطه ای آن فراموش نشدنی است.

دوربین کانن Canon 80D

دوربین کانن Canon 80D دارای سیستم اتوفوکوس هایبردی 45 نقطه ای است که تمام نقاطش به صورت Cross-Type یا متقاطع عمل می نماید و فعال در دیافراگم های مختلف است لذا در دوربین کانن Canon 80D نور کم نیز می توان از کیفیت بالای عکس بهره مند شد، این در واقع یک پیشرفت نسبت به سیستم اتوفوکوس کانن 70D است که به صورت 19 نقطه ای می باشد همچنین از لحاظ کیفیت تقریبا با دوربین کانن Canon 80D که پوشش دهی اش به صورت 65 نقطه است برابری می نماید.
دوربین کانن Canon 80D در اندازه بسیار مناسبی با در نظر گرفتن نقاط کنترل کافی و وزن متناسب طراحی شده است. بدنه آن بر پایه آلیاژ آلومینیومی بنا شده است که مقاوم در برابر گرد دوربین کانن Canon 80D و غبار و رطوبت است.


دوربین کانن Canon 80D دارای سیستم نورسنج (حسگر اندازه گیری) 7560 نقطه ای (RGB+IR) است که برای ثبت تصویر از سوژه های متحرک مناسب می باشد. در این سری از کانن سیستم آنتی فلیکر نیز جهت نوردهی و دوربین کانن Canon 80D رنگ تصویر بهتر، تعبیه شده است همچنین کیفیت عکس ها با فرمت JPEG و RAW ارتقاء بسیار خوبی دوربین کانن Canon 80D  داشته است.
صفحه نمایش لمسی و چرخشی آن از دیگر مزایای آن است که آن را بسیار خوش دست کرده است و قابلیت دسترسی را برای کاربر در زمانی که می خواهد به منو دسترسی یابد و تنظیماتدوربین کانن Canon 80D لازم را در ستینگ انجام دهد، آسان تر کرده است.
همچنین دارای سیستم فیلم برداری FULL HD با سرعت 60 فریم دوربین کانن Canon 80D بر ثانیه است، تعبیه درگاه هدفون علاوه بر درگاه میکروفن و وجود مود فیلم برداری HDR و نیز اتوفوکوس پی در پی هنگام فیلم برداری، قابلیت هایش تکمیل شده است.

دوربین کانن Canon 760D

اما همچنان انتظار می رفت با توجه به پیشرفت چشمگیر در این سری از کانن فرمت 4K فیلم برداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه را در دوربین کانن Canon 760D شاهد می شدیم.
خروجی های تعبیه شده در این مدل اعم از خروجی HDMI، USB و تلویزیون، این ویژگی را به آن داده است که به راحتی به لوازم مورد نظر جهت نمایش اطلاعات ضبط شده متصل شود. علاوه بر آن، با داشتن اتصال WiFi-NFC نیز انتقال داده ها از طریق دوربین کانن Canon 760D به گوشی هوشمند این مدل کانن را بسیارمتمایز و کارامد کرده است
در دوربین کانن Canon 760D از سیستم اتوفوکوس 19 نقطه ای استفاده شده است که این امر باعث می شود با دقت بیشتری اکثر نقاط کادر مورد نظر و سوژه های ممکن را پوشش و تشخیص دهد، که در واقع با ارتقاء این سیستم از 9 نقطه به 19 نقطه در این سری، پیشرفت قابل ملاحظه ای را در امر اتوفوکوس تشخیص فاز مشاهده دوربین کانن Canon 760D می نماییم.

یکی دیگر از تغییراتی که جزء نکات نامطلوب این دوربین کانن Canon 760D محسوب می شود، انتخاب نوع باتریی است که در آن تعبیه شده است (LP-E17) که از ظرفیت پایینی برخوردار است و در هر بار شارژ کامل قادر است فقط 440 شات عکس را تامین نماید که از متوسط تعداد شات های هم کلاس های خودش خیلیی دوربین کانن Canon 760D پایین تر است.
سیستم اتوفوکوس در حالت ویزور 19 نقطه ای Cross-Type و در حالت live view فوکوس کشی با Hybrid CMOS AF III را ارائه دوربین کانن Canon 760D می دهد. اگرچه اتوفوکوس پیاپی با یک نقطه AF خیلی خوب است، اما دوربین کانن Canon 760D در انتخاب اتوماتیک نقاط AF که با سوژه شما همچنان باقی بماند، کاملا محدود می شود.