سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5

برای کنترل لرزش ها در حین عکاسی و فیلمبرداری سیستم لرزش گیر 5 محوره در دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 گنجانده شده است و قابل ذکر است که صفحه نمایش پاناسونیک LUMIX GH5 کاملا حرفه ای و با کیفیت می باشد ، سایز ان 3.2 اینچ می باشد و همچنین امکان لمسی بودن و چرخشی بودن را هم به ان اضافه کنید و البته کیفیت خوب 1.620K پیکسل صفحه نمایش ان را به صفحه نمایشی کامل تبدیل کرده است.در دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 امکان اتصال از طریق WIFI و BLUETOOTH هم برای عکاس در نظر گرفته شده تا امکان انتقال اطلاعات سریع و اسان باشد و بتواند دوربین را از طریق گوشی هوشمند هم کنترل نماید.
از دیگر نقاط مثبت دوربین پاناسونیک LUMIX GH5 که بسیار برای عکاسان مهم می باشد تعداد نقاط فوکوس می باشد که پاناسونیک GH5 به تعداد 225 نقطه فوکوس اراِیه می دهد .از دیگر امکاناتی که می توان به ان اشاره نمود امکان فوکوس با سیستم تشخیص چهره و حساسیت ایزوی ماکزیموم تا رنج 25600 می باشد دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 که به شما امکان عکاسی در نور کم و گرفتن عکس با کیفیت بالا را فراهم می کند.

سرعت شاتر پاناسونیک GH5 به نسبت بالا می باشد و تا 8000/1 ثانیه قابل تنظیم می باشد و قابل ذکر است که سرعت عکاسی پی در پی این دوربین 12 فریم بر ثانیه است.در کنار تمامی نقاط مثبتی که ذکر شده است تنها به 3 نکته ضعف می توان اشاره نمود دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 که اولی ان قدرت پایین باطری می باشد که فقط برای شما امکان 410 شات عکس را فراهم می کند و دومی ان می توان به وزن زیاد بدنه این دوربین اشاره نمود ه که در حدود 725 گرم می باشد و البته بر روی این مدل فلاش سرخود وجود ندارد دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 ولی امکان نصب فلاش خارجی را برای شما فراهم کرده اند.
شما امکان اتصال هدفون و میکروفن به بدنه دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 را از طریق پورت های خارجی تعبیه شده بر روی بدنه را دارید و توجه داشته باشید که این بدنه در مقابل شرایط مختلف اب و هوایی مقاوم است.
دوربین پاناسونیک GH5 از دو جایگاه کارت حافظه بهره می برد که نکته ی خوبی برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای می باشد و نکته ی مهم دیگر بهره بردن پاناسونیک GH5 از ال سی دی بالا TOP LCD می باشد که باید در نظر داشته باشید.
از دیگر امکان خوب دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 امکان عکاسی با فرمت 4K(8mp) و 6K(18mp) می باشد و البته بیت ریت بالای ویدیو هم تا 400mbs افزایش یافته است.بر روی بدنه دوربین پاناسونیک Panasonic LUMIX GH5 منظره یاب (VIEW FINDER) الکترونیکی با کیفیت 3680K هم تعبیه شده که به شما امکان عکاسی از چشمی را هم برای شما فراهم می کند .

دوربین فوجی FUJIFILM X-T20

از دیگر دلایل برتری که شما را قانع به انتخاب دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 می نماید می توانیم به مواردی اشاره کنیم از جمله افزایش نقاط فوکوس از 77 نقطه مدل قبلی فوجی X-T10 به 325 نقطه فوکوس در فوجی X-T20 که همین نکته باعث افزایش دو چندان کیفیت عکاسی و فیلمبرداری این دوربین می شود و قابل ذکر است که به صفحه نمایش 3 اینچی با کیفیت 920K قابلیت لمسی و چرخشی بودن هم اضافه شده که امکان فوکوس گیری سریع و اسانی را برای کاربر در حین استفاده از دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 فراهم می کند.باید توجه داشته باشید که بدنه دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 در مقابل شرایط مختلف اب و هوایی مقاوم نمی باشد و در این زمینه ازنطقه ی قوتی برخوردار نیست.
حساسیت ایزوی دوربین فوجی X-T20 نسبت به مدل قبلی مقداری با افت روبرو شده بدین ترتیب که این رنج تا 12800 بصورت استاندارد قابل تنظیم می باشد و تنها در حالت گسترش یافته (EXPAND) می توانید دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 تا 51200 افزایش دهید در صورتی که در فوجی X-T10 بصورت استاندارد قابلیت تنظیم ایزوی بر روی رنج 51000 وجود دارد و همچنین باید در نظر داشته باشید که سرعت شاتر دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 هم با کاهش روبرو شده وبه 4000/1 تنزل یافته است.

باطری دوربین فوجی X-T20 امکان گرفتن 350 شات عکس را برای شما فراهم می کند که مقداری برای این دوربین و این امکانات کمی ضعیف می باشد.دوربین فوجی X-T20 را می توانید در عکاسی ورزشی هم مورد استفاده قرار دهید چون سرعت عکاسی پی در پی این دوربین 14 فریم بر ثانیه می باشد که سرعتی به نسبت بالا می باشد.
از دیگر راههای ارتباطی دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 با دیگر دستگاههای جانبی اتصال از طریق سیستم بی سیم WIFI برای انتقال اطلاعات و کنترل دستکاه از راه دور می باشد و البته ورودی کابل HDMI و پورت USB 2 هم تعبیه شده است.
از امکانات دیگری که بر روی دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 قرار داده شده می توانیم به سیستم اتصال بی سیم برای انتقال اطلاعات و فلاش سرخود و حتی جایگاه اتصال فلاش خارجی بر روی بدنه اشاره کنیم و همچنین دوربین فوجی X-T20 دارای منظره یاب از نوع الکترونیکی و هم پشتیبانی از فرمت RAW رو هم داراست. که در کنار این مزیت باید 325 نقطه فوکوس و کیفیت خوب عکاسی در نور کم را هم به ان اضافه نمود.
شما می توانید صدا را با کیفیت بالا بوسیله اتصال میکروفن به دوربین X-T20 ضبط کنید چون بر روی این بدنه پورت ورودی میکروفن هم تعبیه شده است و البته اسپیکر موجود برروی این مدل بصورت مونو عمل می کند دوربین فوجی FUJIFILM X-T20 .

دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300

 دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 تا عمق 30 متری اب امکان عکاسی را برای شما فراهم می کند و البته دوربین نیکون W300 قابلیت ضد ضربه بودن را هم داراست و ضربه ای از ارتفاع 2.4 متری را تحمل می کند و اسیبی نمی بیند و همچنین نیکون COOLPIX W300 از امکان اتصال از طریق WIFI و بلوتوث بهره می برد که امکان انتقال اطلاعات را بصورت سریع و اسان فراهم می کند .
دوربین نیکون W300 دارای سیستم لرزش گیر تصویر هم می باشد و البته در کنار این امکانات باید فیلمبرداری با کیفیت 4K با رزولوشن 2160*3840 را به این مدل دوربین از نیکون اضافه نمود.سنسور دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 رزولوشن 16 مگاپیکسلی در اختیار عکاس قرار می دهد و شما می توانید عکسهایی با ماکزیموم رزولوشن 3456*4608 پیکسل را ذخیره کنید و همچنین حساسیت ایزوی این دوربین در رنج 6400-125 قرار گرفته شده که ایزوی مناسبی برای دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 می باشد.

وزن بدنه دوربین نیکون W300 برای راحتی حمل در حدود 231 گرم طراحی شده که در کنار این نقاط مثبت این دوربین را به دوربین محبوب در بین دوستداران هیجان و ورزش تبدیل کرده است دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 البته در کنار این نقاط مثبت می توان به چند نکته ضعف هم اشاره نمود که مهمترین ان لمسی نبودن صفحه نمایش و قدرت و عمر پایین باطری می باشد که فقط برای شما امکان گرفتن 280 شات عکس را فراهم می کند و باید توجه داشته باشید که امکان نصب فلاش خارجی هم بر روی دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 وجود ندارد و البته منظره یاب (VIEW FINDER) هم در این مدل در نظر گرفته نشده است و همچنین شما امکان عکاسی با فرمت RAW را هم ندارید و امکان تنظیم دستی هم بر روی این دوربین گنجانده نشده است.
از دیگر امکاناتی که در دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 در نظر گرفته شده می توان به سیستم تشخیص چهره و سرعت شاتر 4000/1 بر ثانیه اشاره نمود و کیفیت صفحه نمایش این دوربین 921K پیکسل می باشد و قابل ذکر است که دوربین نیکون Nikon COOLPIX W300 سرعت عکاسی پی در پی این دوربین 7 فریم بر ثانیه می باشد.

دوربین کانن Canon 6D Mark II

دوربین کانن 6D MKII ارتقا فنی قابل ملاحظه ای نسبت به مدل قبلی خود یافته است بدین گونه که سنسور کانن EOS 6D II به 26 مگاپیکسل افزایش یافته که این مورد در مدل قبلی 20 مگاپیکسل بوده ولی قابلیت فول فریم بودن سنسور همچنان حفظ شده است ، پروسسور مرکزی دوربین کانن Canon 6D Mark II هم نسبت به کانن 6D ارتقا قابل ملاحظه ای داشته و از جدیدترین پروسسور کانن که DIGIC 7  می باشد بهره می برد.
در تست های مختلف دوربین کانن Canon 6D Mark II در حالات مختلف عکاسی نتایجی حاصل شده که می توان به عملکرد بسیار خوب این دوربین در حالت عکاسی پرتره اشاره نمود و همچنین کارامدی عالی کانن 6D II در حالت عکاسی ورزشی هم قابل توجه می باشد.
از نکات مهم و کلیدی برای عکاس تعداد نقاط فوکوس می باشد که در دوربین کانن 6D MK II با افزایش 34 نقطه ای روبرو شده و این عدد از 11 نقطه فوکوس در کانن 6D به 45 نقطه فوکوس در دوربین کانن Canon 6D Mark II رسیده است و باید توجه داشته باشید در کنار این موضوع تعداد نقطه فوکوس بصورت CROSS TYPE هم در دوربین کانن 6D MARK II افزایش قابل توجهی داشته و از 1 نقطه در کانن 6D به 45 نقطه در کانن 6D MK II رسیده که افزایش 44 نقطه ای را در بر داشته است.

حساسیت ایزوی کانن 6D MK II  بصورت استاندارد تا 40000 افزایش یافته ولی رنج ایزوی 6D بصورت استاندارد فقط تا 25600 قابل تنظیم می باشد و از دیگر امکان مناسب و کارامد برای عکاسان که در دوربین کانن Canon 6D Mark II ارتقا یافته می توان به صفحه نمایش 3 اینچی چرخشی اشاره نمود که در مدل کانن 6D  بصورت فیکس و ثابت تعبیه شده است.
از دیگر نقطه قوت دوربین کانن EOS 6D MK II می توان به سرعت عکاسی پی در پی این دوربین اشاره نمود که به میزان 1.5 فریم نسبت به مدل قبلی خود کانن 6D افزایش یافته و این عدد از 5 فریم بر ثانیه به 6.5 فریم بر ثانیه رسیده است و البته قابل ذکر هست که بدنه هر دو مدل کانن 6D MARK II و 6D در مقابل شرایط مختلف اب و هوایی مقاوم هستند و از نفوذ گرد و غبار و رطوبت به داخل بدنه دوربین جلوگیری می شود.
باطری استفاده شده در دوربین کانن 6D MK II از تکنولوژی جدید کانن بهره می برد که توانایی و قدرت باطری بصورت مشهودی افزایش یافته مدل این باطری E6N می باشد که عکاس را قادر به عکاسی تا 1200 شات عکس می کند ولی باطری بکار گرفته شده در کانن 6D باطری E6 معمولی می باشد و برای کاربر فقط امکان 1100 شات عکس را فراهم می کند.
صفحه نمایش دوربین کانن Canon 6D Mark II قابلیت لمسی بودن را داراست که امکان فوکوس کشی سریع و دقیق در هنگام عکاسی و فیلمبرداری را برای عکاس ایجاد می کند که این موضوع در مدل کانن 6D  وجود ندارد.

دوربین نیکون Nikon B700

در دوربین نیکون مدل B700 رزولوشن سنسور به 20 مگا پیکسل افزایش یافته در صورتی که در P900 این عدد بر روی 16 ایستاده است ولی باید در نظر داشته باشید که لنز نیکون مدل P900 از قدرت بیشتری برخوردار است همچنین افزایش 25 درصدی کیفیت رزولوشن سنسور نیکون B700 نسبت به مدل P900  و البته کاهش وزن دوربین نیکون B700 بمقدار 334 گرم نسبت به دوربین نیکون P900  که وزن نیکون B700 را به 565 گرم نسبت به 899 گرم رسانده است. 7زیرا که توانایی زوم تله تا 83 برابر را داراست این در حالی است که توانایی نیکون مدل B700 به 60 برابر زوم تله می رسد ولی زاویه واید لنز هر دو مدل 24 میلی متر می باشد و فقط در زوم تله با هم منفاوت می باشند و البته عمق میدان لنز نیکون P900 عدد 2.8 را در اختیار کاربر قرار میدهد که بیشتراز نیکون B700 می باشد.

سرعت عکاسی پی درپی در دوربین نیکون Nikon B700 به 5 فریم بر ثانیه می رسد که البته این عدد در نیکون P900 به 7 فریم بر ثانیه رسیده است ولی نکته قابل تامل در زمینه قدرت فیلمبرداری می باشد که نیکون B700 می تواند بصورت 4K و بارزولوشن 2160*3840 و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری نماید که این توانایی در نیکون P900  وجود ندارد و فقط می تواند بصورت FULL HD  فیلم برداری کند.
ازدیگر دلایلی که شما را تشویق به انتخاب دوربین نیکون Nikon B700 میکند می توان به پشتیبانی از حالت RAW در عکاسی اشاره نمود که نکته قوت این دوربین می باشد که در نهایت کیفیت بهتری را به شما ارایه می دهد امکان دیگری که به نیکون B700 افزوده شده است امکان اتصال این دوربین با دیگر دستگاههای جانبی از طریق BLUETOOTH می باشد که کمک شایانی را به عکاسان ارانه می دهد.